Facebook shareshare this
LinkedIn shareshare this
Twitter shareshare this
Beoordeel dit
Bedenk oplossing
Geef commentaar
Aantal keer bekeken6131 x bekeken
0   oplossingen
Aantal waarderingen11 commentaren
10  gem. waardering
Aantal waarderingen15 waarderingen
uitdaging
A’pen zou als inrichtende macht van het Sted. Onderwijs trendzetter kunnen worden. Door de levensbeschouwelijke vakken af te schaffen komt er ruimte vrij om echt te onderwijzen.
Thema: Onderwijs en kinderopvang

Thema Onderwijs en kinderopvang

Commentaren:
Kelly Thyssen
20 september 2012
MICHELE
20 september 2012
levensbeschouwing hoort thuis in de huiskamer, het is dan ook de plicht van de ouders hun kinderen te onderwijzen in ieders overtuiging. het geld en de tijd die vrij komen kunnen dan ingezet worden in het ontwikkelen van allerlei talenten!!!
meer muziek, kunst, cultuur maar ook techniek of sport!!!
Jef Groffen
Jef Groffen
20 september 2012
Voila, de discussie is gestart, er zal inderdaad rekening moeten worden gehouden met de mensen die nu LBV onderwijzen. Zie ik hier een oplossing voor heel wat andere onderwijsknelpunten?
Anke Mistiaen
Anke Mistiaen
20 september 2012
Jef Groffen
Jef Groffen
20 september 2012
Jef Groffen
Jef Groffen
20 september 2012
Jill Roberts
Jill Roberts
20 september 2012
Da’s gesproken zie Anke! Ik sluit mij er als collega NCZ volledig bij aan! Ook mijn haar ging recht omhoog bij het lezen van ’echt onderwijs’. Wij onderwijzen ook echt!! En de meerwaarde die wij vanuit ons ’VAK’ aanbieden aan kinderen...iedereen zou er gebaat mee zijn!.
Jef Groffen
Jef Groffen
20 september 2012
Dat bedoel ik dus. Iedereen zou er gebaat mee zijn, jammer dat een deel van de lln. jullie prachtige lessen moeten missen.
saar
saar
20 september 2012
Ik kijk als onderwijzeres erg op naar de NCZ leerkracht bij mij op school. Wat zij naar boven haalt bij de kinderen, dat zou in mijn ogen elke klassenleerkracht moeten doen. Een overtuiging aanleren, dat is voor thuis. Maar alle andere (vakoverschrijdende?) doelen die ik de NCZ en andere godsdienst leraren zo mooi zie bereiken, die horen niet in 2 uurtjes gepropt waarbij de kinderen opgesplitst en weer samengevoegd worden. Die horen in de klas. Bedoelde Jef misschien dit? "Echt onderwijzen", als in de echte klasgroep, echt elke dag, niet artificieel georganiseerd?
Danny Hagens
23 september 2012
Dit is een reactie als ouder: Ik ben het volledig eens met het standpunt dat godsdienst niet thuis hoort in een school. Wel vind ik het werk wat leerkrachten NCZ doen rond sociale vaardigheden wel goed. Onze kinderen hebben heel wat soft-skills. De leerkrachten NCZ van mijn kids hebben hen al heel wat soft-skills bijgebracht die veel minder aanbod komen in de gewone lessen. Vroeger sprak men over maatschappijleer misschien kan NCZ hernoemd worden naar het vak sociale vaardigheden en dat ieder kind dit krijgt zonder enige binding met een godsdienst.
Victor Cools
08 januari 2013
Bijdrage door:
Jef Groffen
19 september 2012
Jef Groffen